054 801 040

decanat@aadcf.nvu.bg

Факултет "Артилерия, ПВО и КИС"

Bulgarian Flag

BG

USA Flag

EN



„Човешки ресурси и връзки с обществеността в сигурността и отбраната”



Образователно-квалификационна степен: „Магистър”

Професионалнa квалификация: Експерт по човешки ресурси и връзки с обществеността в сектора за сигурност

Форма на обучение: Задочна

Срок на обучение: 1 (една) година, 2 семестъра

1. Насоченост на изграждането на випускника и изпълнявани функции.

Специалността „Човешки ресурси и връзки с обществеността в сигурността и отбраната”е предназначена да подготвя кадри със задълбочена квалификация в областта на управлението и развитието на човешките ресурси, дейностите по обучение, кариерно развитие, трудовоправни отношения и сигурност на персонала и публичните комуникации в отбраната и сигурността с образователно-квалификационна степен "Магистър", способни да се реализират успешно на пазара на труда в условия на силна конкуренция.

Обучението се провежда в област на висшето образование „Сигурност и отбрана”, професионални направления „Национална сигурност” и „Военно дело”.

Дипломиралите се получават професионална квалификация експерт по „Човешки ресурси и връзки с обществеността в сектора за сигурност

Студентите придобиват компетентности за:

- управление и координиране на основните процеси на развитието на човешките ресурси;

- интегриране на човешките ресурси с бизнес стратегиите и практиките на организациите;

- изграждане на позитивен имидж и отношение на доверие и сътрудничество между институциите, целевите групи от вътрешната и външната общественост и средствата за масова информация.

- подбор, развитие и ефективно оползотворяване потенциала на хората в организацията за реализация на неината политика и цели;

Специализираната подготовка е насочена към създаване на способности за:

- критична оценка на процесите на изменение предизвикани от технологиите и техните човешки измерения;

- създаване на модели за идентифициране на лидери и програми за тяхното развитие в организацията;

- същността на медиите и медийната политика за сигурност;

- търсене на подходящи инструменти за измерване на вътрешната и външна среда в конкретна организационна ситуация;

- същността на социалния маркетинг и рекламата;

- диагностика на проблемите в системата на организацията и организационната среда;

Практическите навици и качества на обучението формират умения за:

- работа с различните целеви групи;

- изграждане и поддръжка на модели за качествен подбор на персонала;

- избор на подходящи методи за реализация на усъвършенстването на персонала;

- управление на обществените кризи в организациите;

- формулиране на задания за разработване на проекти, планиране и опоределяне на необходимите компетенции, усилия и ресурси;